Sinopsis
ODUSTAJANJE – MUZIČKI CENTAR CRNE GORE
Savremena plesna predstava „Odustajanje” po motivima „Romana o Londonu” Miloša Crnjanskog, premijerno je izvedena 7. juna 2024. godine na Jadranskom festivalu igre u Budvi, a potom na otvaranju sezone Muzičkog centra Crne Gore u Podgorici.
Predstavu izvodi Crnogorski baletski ansambl: Ksenija Sinđić, Emmanule Masscati, Vladimir Sekulić, Tamara Radonjić, Staša Šćepanović, Staša Radenović, Tijana Dragović, Alina Tsoumou i Staša Lazović.
Muzika: Dejan Božović
Režija: Mario Pavle del Monako
Koreografija: Aleksandar Ilić
Baletska predstava Odustajanje nastala je po motivima čuvenog djela Miloša Crnjanskog Roman o Londonu. Ova predstava prikazuje situacione meta morfoze subjekta koji je prisilom okolnosti izmješten iz svog esencijalnog ambijenta u ambijent stranog i neprihvaćenog. Odupiranje jedne identitetske s trukture drugoj ima za posljedicu gubitak kontrole nad tokovima sudbine, gubitak emocionalne usaglašenosti u partnerskim relacijama, kao i gubitak vjere u suprotan, kulturološki, nenaslijeđeni kod, otuđeni diktat egzistencije. Predstava ima dvostruku ekspoziciju: društvenog i ličnog nivoa degradacije i utoliko je obasjavanje glavnog junaka kroz koreografiju i režiju kompleksni je. Aleksandar Ilić i Mario del Monako postavili su koncept koji kroz, nekad ironične, nekad teške i surove transpozicije duševnih stanja odvode likove iz nade u predaju, odustajanje od ljubavi, od snova, od vjere da je svijet stvoren po mjeri dobrog i pravednog. Priča koincidira sa aktuelnim dešavanjima u Evropi. Ona govori o ruskom paru koji se upoznao na Krimu i pod silom rata izbjegao u Zapadnu Evropu očekujući spasenje, ne pomišljajući da je to njihov tragičan izbor i put ka stradanju. mr Isidora Damjanović teoretičar medija i umjetnosti Baletska predstava Odustajanje nastala je po motivima čuvenog djela Miloša Crnjanskog Roman o Londonu. Ova predstava prikazuje situacione meta morfoze subjekta koji je prisilom okolnosti izmješten iz svog esencijalnog ambijenta u ambijent stranog i neprihvaćenog. Odupiranje jedne identitetske s trukture drugoj ima za posljedicu gubitak kontrole nad tokovima sudbine, gubitak emocionalne usaglašenosti u partnerskim relacijama, kao i gubitak vjere u suprotan, kulturološki, nenaslijeđeni kod, otuđeni diktat egzistencije. Predstava ima dvostruku ekspoziciju: društvenog i ličnog nivoa degradacije i utoliko je obasjavanje glavnog junaka kroz koreografiju i režiju kompleksni je. Aleksandar Ilić i Mario del Monako postavili su koncept koji kroz, nekad ironične, nekad teške i surove transpozicije duševnih stanja odvode likove iz nade u predaju, odustajanje od ljubavi, od snova, od vjere da je svijet stvoren po mjeri dobrog i pravednog. Priča koincidira sa aktuelnim dešavanjima u Evropi. Ona govori o ruskom paru koji se upoznao na Krimu i pod silom rata izbjegao u Zapadnu Evropu očekujući spasenje, ne pomišljajući da je to njihov tragičan izbor i put ka stradanju.
mr Isidora Damjanović teoretičar medija i umjetnosti